Ekomax Hydrogen-Assisted Combustion Efficiency System (HACES)
Ekomax Hidrojen Destekli Yanma Verimliliğni Arttıran Sistem
Ekomax, suyu elektroliz yöntemiyle hidrojen (H₂) ve oksijen
(O₂) gazlarına ayırır ve elde ettiği bu gazları hava filtresinden motora giren
havayla birlikte yanma odasına gönderir.
Bu işlem, yakıtın yanma hızını artırır, alev yayılımını
iyileştirir ve yakıtın daha yüksek verimle yanmasını sağlar. Sonuç olarak:
Yanmamış yakıt miktarı azalır
Isı transfer kayıpları düşer
Yanma verimliliği belirgin şekilde yükselir
Modern motorlarda dahi yakıtın yalnızca %30–40’ı işe
dönüşür, geri kalan enerji ısı, sürtünme ve eksik yanma nedeniyle kaybedilir.
Ekomax, bu büyük kaybın yanma verimiyle ilgili olan bölümünü
iyileştirir.
Bu sayede:
Saha testlerinde, araç tipine ve kullanım şartlarına bağlı olarak Sistemin yanma verimliliğini arttırması sayesinde;
15–30 HP aralığında güç artışı
%25’e varan yakıt tasarrufu
Sıfıra yakın CO – HC – O₂ – NOx değerleri
Daha düşük egzoz sıcaklığı
Daha temiz motor içi yüzeyler elde edilir.
Sistem, Uluslararası geçerliliğe sahip ECE R10 (E-Mark) –
E24*10R06/03*7278*00 onayına sahiptir.
Bu sertifika, Ekomax'ın aracın sistemleri ile uyumlu,
güvenli ve otomotiv standartlarına uygun olduğunu kanıtlar.
Ekomax, yakıt sistemi tadilatı yapmaz, ECU’ya müdahale etmez
ve aracın teknik verilerini değiştirmez.
Bu nedenle AİTM yönetmeliği kapsamında tadilat sayılmaz ve
ruhsata işlenmesi gerekmez.
EKOMAX FAYDALARI
1- Daha Düşük Yakıt Tüketimi
Yanma hızının artması ve karbon birikiminin azalması sayesinde:
Aynı gücü üretmek için daha az yakıta ihtiyaç duyulur, motor daha serbest çalışır, enjektör püskürtme süreleri düşer, Litre/100 km tüketim değerleri anlamlı biçimde azalır. Gerçek kullanıcı verilerine göre tasarruf oranları%18 –%32 aralığındadır.
2. Motor Performansında Artış (15–30 HP Arası)
Ekomax ile gelen Hidrojen ve Oksijen takviyesi: Yanma hızını artırır, Silindir içi basıncı optimize eder, Turbo gecikmesini azaltabilir, Gaz tepkimesini iyileştirir
3. Karbon Birikimini Temizler – Motoru Daha Sağlıklı Tutar
H₂/O₂ gazının yanma karakteristiği, karbonun ve kurumun parçalanmasını kolaylaştırır.
Bu da: Enjektör uçlarında, EGR kanalında, Emme manifoldunda, Egzoz hattında, Turbo pervanesinde biriken karbonun büyük ölçüde çözülmesine yardımcı olur. Motor daha rahat döner, ömrü uzar.
4. Egzoz Emisyonlarında Büyük Azalma
Test sonuçları ve gerçek kullanıcı verilerine göre: CO, HC ve O₂ değerleri sıfıra yakın ölçülmektedir. Opaklık/k (duman) değerleri anlamlı şekilde düşer. DPF ve katalizörün yükü azalır. Çiğ yakıt atma neredeyse tamamen ortadan kalkar. Bu da Ekomax’ın karbon ayak izi azaltıcı bir teknoloji olmasını sağlar.
5. Motor Isısını Düşürür – Yağ Ömrünü Uzatır
Hidrojenin yüksek alev hızından dolayı yanma daha kısa sürede tamamlanır.
Bu, silindir içi tepe sıcaklığının düşmesine yardımcı olur.
Sonuç olarak; Yağ daha geç bozulur, Sürtünme azalır, Motorun genel verimi artar
6. Tüm Araçlarla Uyumlu
Benzin, Dizel, LPG/ CNG vb. Turbo veya atmosferik Eski veya yeni nesil içten yanmalı tüm motor tipleri için uyumludur.
ECU müdahalesi gerekmez, harici bir yakıt sistemi değildir.
Ekomax, otomobillerde yakıt tasarrufu sağlamak, motor performansını desteklemek ve emisyon değerlerini düşürmek için tasarlanmış bir hidrojen destek sistemidir.
Ekomax YTPS teknolojisi, HHO (Hidrojen–Oksijen) prensibi ile çalışarak motorun yanma verimliliğini artırır. Böylece araç daha ekonomik, daha temiz ve daha verimli çalışır.
Ekomax, elektromanyetik uyumluluk açısından uluslararası standart olanECE R10 Tip Onay Belgesi ile sunulmaktadır.
Özetle Ekomax,yanma verimliliğini yükselten modern ve güvenli bir motor destek sistemidir.
KONU İLE ALAKALI HAKEMLİ MAKALE ÖRNEKLERİ
1-) Hidrojen Eklemesinin Benzinli Motorun Performansını ve Emisyonları Üzerindeki Etkisi
1.Hidrojen benzin motorunun gücünü%22 ye kadar artırıyor
2.NOₓ emisyonlarını%40–77 azaltıyor
3.Torku%22 ye kadar artırıyor
4.Yakıt tüketimini%18’e kadar düşürüyor
5.Oktan ihtiyacını azaltıyor
Makaleyi incelemek için tıklayınız Yazarlar: Ali Casim Mohammed, Obed Mecid Ali
Yayıncı: Elsevier
DOI:https://doi.org/10.1016/j.rineng.2025.105426
2-) Dizel Motorun Etkinliğini Artırmak ve Emisyonları Azaltmak İçin Oksi-hidrojen Gazının (HHO) Kullanılması
Çalışmanın Bilimsel Sonuçları
Bu makale HHO’nun saf hidrojenden daha verimli olduğunu bilimsel olarak ispatlıyor. Hatta bunu net, açık ve itiraz edilemeyecek şekilde bildiriyor.
Makalede aynen şöyle yazıyor:
“Because of its oxygen component, HHO has superior combustion properties to pure hydrogen.”
“Oksijen içeriği sayesinde HHO, saf hidrojene göre daha üstün yanma özelliklerine sahiptir.”
Bu ifade şu anlama gelir:
Oksijen içerdiği için saf hidrojene göre daha üstün yanma özelliklerine sahip (makalenin kendi cümlesi)
1.HHO sistemi motora entegre edilmesi kolaydır.
2.HHO’nun oksijenli yapısı yanmayı iyileştiriyor.
3.HHO kullanımı dizel motorda gücü, verimi ve yanma kalitesini artırıyor.
4.Motor Gücü%9–16 artmıştır.
5.Termal verim%31.5 seviyesine çıkmıştır.
6.Yakıt tüketimi%20 azalmıştır.
7.BSN ve NOx emisyonları azalmıştır.
8.Tepe basıncı%10 artmıştır.
Makaleyi incelemek için tıklayınız
DOI:https://doi.org/10.1016/j.asej.2023.102217
Yayıncı: Elsevier
Lisans: Creative Commons
3-) Hidrojen ve Oksijen (HHO) Gaz Eklemesinin Benzinli Motor Performansı ve Emisyonları Üzerindeki Etkisi
Çalışmanın Bilimsel Sonuçları
Makalenin sonuç bölümündeki temel bulgular:
1.HHO sistemi mevcut motorlara kolayca entegre edilebilir.
2.Motorun termal verimi%10 arttı.
3.Yakıt tüketimi%34 azaldı.
4.NOx, CO ve HC emisyonları sırasıyla%15,%18 ve%14 azaldı.
5.Tasarlanan HHO sistemi güvenli çalışma koşulları sağlar.
Makaleyi incelemek için tıklayınız
Yazar: Tamer Nabil
DOI:https://doi.org/10.18280/jesa.520112