S.S.S
Az Miktarda Hidrojenle Nasıl%20–25 Tasarruf Sağlanıyor?
Tasarrufun sebebihidrojenin miktarı değil,yanmayı değiştirme şeklidir.
Hidrojenin en büyük teknik avantajı şudur:
Hidrojen, diğer yakıtlara göre çok daha geniş bir yanma aralığında tutuşabilir.
Bunu net görmek için yakıtların yanabilirlik aralıklarını karşılaştıralım:
Yanma Aralıkları Karşılaştırması (Hacimsel)
| Yakıt | Yanabilirlik Aralığı (Havada Yakıt Yüzdesi) |
|---|
| Hidrojen (H₂) | %4 –%75 (çok geniş) |
| Benzin buharı | %1,4 –%7,6 |
| LPG | %2,1 –%9,5 |
| Dizel buharı | %0,6 –%7,5 |
Bu ne anlama geliyor?
Hidrojen:
✔ çok fakir karışımlarda bile yanabiliyor,
✔ alev yayılma hızı benzinin 8–10 katı,
✔ ateşleme enerjisi çok düşük,
✔ yanmayı tamamlıyor,
✔ eksik yanmayı ortadan kaldırıyor,
Bu yüzden çok az miktarda verilse bile yanma sürecine büyük etki yapabiliyor.
Motorda Ne Oluyor?
Normalde motorlarda:
Hidrojen ise bunu değiştirir:
Yanma hızlanır,Yanma süresi kısalır, Yakıt tamamen yanar.
Sonuç olarak;
➤ Motor aynı gücü üretmek için daha az yakıt ister
➤ Tasarruf%20–25 seviyelerine çıkar
Yani tasarrufun kaynağıhidrojenin enerjisi değil, yanma verimindeki büyük iyileşmedir.
Ek Bilgi (HHO debisi neden karışımı bozmaz?):
Karışımdaki payı:
%0,003 –%0,005
Bu kadar düşük oran AFR’yi bozmaz, sıcaklığı artırmaz, motora yük bindirmez.
Sonuç Olarak;
Az hidrojen, Yanmayı hızlandırır, Eksik yanmayı ortadan kaldırır, Motor aynı işi daha az yakıtla yapar.
Hidrojenin geniş yanma aralığı, bu etkinin temel sebebidir. Bu nedenle çok az hidrojen bilebüyük bir tasarruf etkisi yaratabilir.